25 Nisan 2019 Perşembe

SEBEBLERİM VAR; CİDDEN




En son mayıs ayında yayın yapmışım. Neredeyse bir yıl olmuş…  Vallahi şimdi hesapladım da kendim de şaştım . Bu kadar ara verilir mi diye kendimi bir temiz azarlayıp geliyorum. Bekleyiniz…
Sırasıyla anlatayım. Bilenler bilir benim evlere şenlik kociş, ki yeni takma isimler de buldum kendisine, birkaç yıl önce ciddi bir ameliyat geçirmişti. Bu ameliyat sonrası bağışıklık sistemi çöktüğü için eşek anırsa hasta, kurbağa vaklasa hasta, haftaya yağmur yağacak deseler o şimdiden hasta. Kısacası neredeyse sürekli hasta.
Eşimin ağabeyi Ahkam Bey vardı ya hani, sen hasta olursun da ben olamam mı deyip benimkiyle yarışa girmesin mi? Adam son evre KOAH hastası. Evin yolunu unuttu hastanelerde yatmaktan. Sana ne diyebilirsiniz de eşi ki eltim olurdu kendisi, iki yıl önce adres değiştirdi. Artık kendisini mezarlıkta ziyaret ediyoruz.
Sülalenin elinden iş gelecek kadınları nasılsa Calimero var diye
Elif... ama ben ona Zilli diyorum.
 koşa koşa öbür tarafa gidi gidiverdiler. Yedi kocalı Hürmüz gibi dua da etmedim ki bana üç tane üç yetmez beş tane, o da yetmez yedi tane hasta ver diye ama saklambaç ebesi gibi her yanım hasta doldu.
Karşı komşumun Balarısı kadar bir bebeği vardı hani ya: Elif kızım… Eylülden beri annesi işe gidiyor ben Elife bakıyorum. Bir buçuk yaşında oldu velet ama işte peşinden koşturuyor beni.
Sol elim bileğimle birlikte şişiyordu. Ağrı da başlayınca İkram Beye sen hele az bi dur deyip kendim için gittim hastaneye.  Kompres uygula der bir iki ilaç verip gönderir diye düşünürken sol elimi dirseğime kadar alçıya almasın mı? Bileğimde zorlanma varmış, başparmağımı sabitlemek gerekiyormuş. İşin kötüsü ben solağım ve sol elim alçıya alındı. Üç koca hafta alçıda kaldıktan sonra çıkardılar alçıyı. Sonuç mu? Elim alçıya alındığı zamandan daha şiş halde çıktı alçıdan. Bir de alçıdayken ara sıra ama şiddetli ağrıdı. Şimdi ise başparmağımı sabitleyen bir bileklik kullanıyorum.  Gün içinde mümkün olduğu kadar uzun süre takmam gerekiyor. Bileğimdeki zorlanma yüzünden birçok şeyi yapmamı yasakladı doktor. Yasaklar arasında klavye de var.  
Tansiyon ilaçlarımla başım beladaydı. Halâ belada. Son ilacım sık sık çarpıntı yapıyor. Dahiliye doktoruna gittim yine. Çarpıntı deyince “Abla sen bir kardiyolojiye görün” deyince tuttuk kardiyoljinin yolunu. Kardiyolog ultrasonla baktı, dinledi, izledi… Bir sürür ilaç değiştirdiğimi önündeki ekrandan da görünce sebebin sordu. Her ilacın başıma getirdiklerini anlattım. Biraz düşündü. Biraz daha düşündü. Biraz daha düşünecekti ki dışarıdaki hastaların seslerini duyunca:
“Hanımefendi, kalbinizde de, damarlarda da bir sıkıntı yok. Ancak şans mıdır şanssızlık mı bilemem ama fazlasıyla hassas bir bünyeniz var, bu yüzden ilaçlara tepki veriyorsunuz.” Deyince:
“ E peki bu çarpıntıları n’apıcaz?”
Temsili İkram Bey!!!
“Katlanacaksınız efendim. Beş grup tansiyon ilacı var ve siz artık sonuncu grup ilacı kullanıyorsunuz. Bundan sonra sizin durumunuza göre ağır ilaçlar var. Gerek yok zorlamaya.” Deyip beni postaladı.
Bir de ikram beye bir haller oldu, telefonu ya da bilgisayarı ne zaman açsam garip bir biçimde söyleniyor.  Müdür Kanuni Süleyman, ki İkram beyle de tanışıyorlar, benden övgüyle bahsetmiş. Okul aile birliğine gir diye başımın etini yiyen adam şimdi de niye çıkmıyorsun diye yiyor. Okul etkinliği senimerdir, bilim fuarıdır, gezidir filan niye gidiyorsun, gitme demeye başladı. Myna ile paylaştığımda: Yapacak bir şey yok, sabredeceksin diyor.

Yaşadığım deneyimlerden sonra hayatı ti’ye almayı alışkanlık haline getiren, öğrendiğimden beri okumayı, lisedeki edebiyat öğretmenimin telkinlerinden sonra yazmayı hayatımın bir parçası yapmayı görev edinmiş bir faniyim.
BENZER YAYINLAR

29 yorum:

  1. çok geçmişler olsun topluca, bizde merakla yazılarınızı bekliyoruz. ara kaçırdım mı diye gelip kontrol etmişliğim bile var. sizi buralarda görmek güzel :) sevgiler selamlar ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz için teşekkürler. Sevgi ve selam benden...

      Sil
  2. Zor günler geçirmiş siniz Geçmiş olsun Dilerim güzel bir yazıydı çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı zor günlerdi ama sağ salim atlattık sanırım.

      Sil
    2. Ne mutlu size, Umarım bundan sonraki günleriniz daha güzel geçer.

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun :(( Blogunda yeni yazı görmek güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Geri gelmek kadar beklenmek de çok güzel.

      Sil
  4. Umarım hayatınız tekrar eski düzenine girer. Çok geçmişler olsun...

    YanıtlaSil
  5. Ah ben de umuyorm. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. te allam yaaa bi normal normal yaşasan yaa seeen yaaaa. herkese geçmiş olsun yaa. sana da çok çok geçmiş olsuun. ikram bey de evet karikatürdeki gibi olmuş aynen. kontrol elden gidiyo diyo yapıyo bunlarııııı ha haaa :) myna arada geziyoooo neyse kiii :) seni görmek ne güzel kuuuuu :) zorlukları komik yazıyon yineeee seeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer insanların normal kabul ettiği şeyler benim hayatımda anormal olur herhalde :))) İkram bey evet ikinci ergenliğini yaşıyor ben de ne diyeyim ilkini yaşayamamış, heves alsın garibim deyip sabrediyorum. Myna olmasa zaten ya Bakırköy ya Kandıra açık ceza evi meskenim olacak :DDD

      Sil
  7. öncelikle geçmiş olsun herkese, başınız sağolsun.. hastalık yarışına sizde dahil olmuşsunuz size de geçmiş olsun ayrıyetten.. bloğunuzu yeni keşfettim cidden değişik ve güzel bir anlatım tarzınız var umarım bir daha ara vermezsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hastalıklar sizden uzak olsun inşaallah ve teşekkür ederim.

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun. Bir daha da hastalıklar size uğramasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hastalıklar kimseye uğramasın...

      Sil
  9. son yazımdasın şekerişkooo :)

    YanıtlaSil
  10. Çok geçmişler olsun..
    Tekrar dönmen ne kadar güzel! ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönmek kadar beklenmek ve özlenmek de güzel ^-^

      Sil
  11. Ne kadar çok şey yaşamışsın.. Hepinize geçmiş olsun. Umarım her şey güzel olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım herkes iin her şey güzel olur:)))

      Sil
  12. netflixe üye olmaya gerek yook kii :) bütün diziler nette var. netflixde yayınlandığı gibi hemen nette de yayınlanıyooo, ücretsiz ve izlemek daha kolaay :) mesela, dizibox sitesinde. bir dizi istersen bulamazsan söle banaaa bulurums :)

    YanıtlaSil
  13. Cehalet de kötüymüş beee... :D Myna ve 427 Netflix üyeliği falan konuşuyorlardı. Ben sorunca da "bir şeyi de bilme" deyip kıvırıyorlar. Sağ olsun Deep öğretiyor bana:))) Teşekkürler blog camiasının biriciği, biriciğimissss

    YanıtlaSil