24 Kasım 2016 Perşembe

Başıma Gelenler...

Sonbahara inat ışıl ışıl...
4 Ksım cuma günü Cadının kaydolduğu Kartepe Anadolu Lisesi’nin okul aile birliği toplantısı vardı ve ben de yol zerindeki yürüyüş parkında zaman geçiririm diye evden biraz erken çıkmış, dökülen yapraklara, etrafta koşturan kedilere selam vere vere okulun yolunu tutmuştum.
Toplantıda aile birliği için eni aday var mı deyince İkram Bey’in de zorlamasıyla kendimi öne atıp adayım dedim. Milletin köşe bucak kaçtığı aile birliği görevine bu kadar hevesli olduğumu gören birkaç kişi de hemen arkamdan aday oldular ama ben burun farkıyla kazandım. Şu anda aile birliği başkanı, sekreteri, muhasip üyesi ve daimi üye okul müdüründen sonra asil üyeyim. Beş de yedek üye var.  
Okul yolu üzerindeki yürüyüş parkı.
Eve gelip de malum cenaze haberiyle sarsıldıktan, cenazeye diye gidip kuzeni hastanelerden topladıktan sonra fırtınayı atlattım gibi olunca sevgili blog arkadaşlarımı bir yoklayayım dedim. Sizler nasılsınız? Hadi birer kahve için benim için. İçin de kırk yıllık hatırımız olsun.
Cenaze dönüşü Süpürgesiz Cadı dönmüş Topal Solucana, bir de onu taşıdık ortopedi doktorlarına. Sonuç: Yarım taban düzleşmesi oluşmuş, ortopedik tabanlık ve hızla kilo verme zorunluluğu. Birkaç gün de kas gevşetici kullanınca Topal Solucan oldu yarışa özenen Sütçü Beygiri.
Yaklaşık yirmi gündür her gün bir misafirim var. Komşum kızçenin daha önce daha annesinin karnındayken bizi dört döndüren ikinci kızı Bezelye, Kızçe büyük kızı Papatyayı ana okulu servisine bindirip gelene kadar bana misafir oluyor. Hap kadar çocuk bizi sebilhane bardağı gibi sıya diziyor vallahi. Ne sırası olacak canım, hebele höbele çocuk sevme sırası. , yani bir de sevimli, bir de tatlı ki anlatılmaz, sevilir.
Dün, yani 22 Kasım Salı günü aile birliği üyeleri toplandık, elimize de güzel bir çiçek alıp Kartepe Belediye Başkanını ziyarete gittik. Okul müdürümüz hazırladığı dosyayı verirken okulun ihtiyaçlarıyla ilgili mini bir sunum yaptı, bir takım sözler aldık ve kürkçü dükkanına, pardon okula geri döndük.
Kocaeli Emniyet Müdürlüğünün bağışladığı kütüphane için kitaplıklar gelmiş, işçiler monte edip duvarlar boyunca sıralıyorlar. Öylesine kitaplıklardan birini tutunca rüzgara tutulmuş yaprak gibi zıngıldadı ki herkesin dikkatini çekti.  Tabii ki Calimero arkadaşınız işçilere:
“Bu kitaplıklar duvara sabitlenecek mi? Deprem bölgesindeyiz, sonuçta tedbir önce gelir.” Dediğimde:
“Bize öyle bir şey demediler.” Diye kaytarmaya çalışan işçi, sabitleme yapılacağını söyleyen müdür beyin sesini duyduktan sonra hiç mutlu bakmıyordu bana. 

Yaşadığım deneyimlerden sonra hayatı ti’ye almayı alışkanlık haline getiren, öğrendiğimden beri okumayı, lisedeki edebiyat öğretmenimin telkinlerinden sonra yazmayı hayatımın bir parçası yapmayı görev edinmiş bir faniyim.
BENZER YAYINLAR

16 yorum:

  1. Calimero hoş geldiniz. Kaç gündür bakıyordum yazmanızı şimdi okuyunca sevindim. Öncelikle hayırlı olsun okul aile birliği üyeliğiniz. Umarım hastanedeki hastanız iyi olmuştur. Allah şifa versin. Çocuğunuz için düz taban ayakkabılar var onları devamlı kullanması ilerisi için iyi oluyor. Kahve için teşekküre ederim. Umarım kırklık dostluğumuz olur. Okul içinde güzel bir yardım almışsınız sanırım. Dikkatiniz ve cesaretiniz işçiler için sorun olsa da çocuklarımız için güzel olmuş. Sağlıklı, mutlu, huzurlu olmanızı dilerim. Görüşmek ümidiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklettiğim için üzgünüm, Aile birliği üyeliği neler gösterecek bana ben de merak ediyorum. Kuzenim, şimdilik ameliyattan paçayı kurtardı ama ilerleyen yıllarda o bıçağı yiyecek sanırım. Kahvenin kokusu buraya kadar geldi, afiyet, dostluk olsun. o işçinin bakışları hala gözümün önünde ama tedbir her şeyden önce geliyor benim yaşamımda.

      Sil
  2. Yazılarınızı özlemişiz :) Gülümseyerek okudum :)

    YanıtlaSil
  3. Kız Calimero,şimdi bir de bu okul aile zımbırtısını yazar yazar ,bizi gülmekten öldürürsün sen.Hadi hayırlı olsun 😜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, benim gibi bir kumbara ne malzemeler biriktirir değil mi ama :)))

      Sil
  4. Artık başına bir şey gelmesin :))) Özletmiştin.
    Resimdeki ortadaki mi, ortadakine göre sağdaki mi soldaki misin Calimerocum ? :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiiiyn canım ya... özlettiğim gibi özledim de... Müdürle yan yana duran güdük şekilsiz şey benim. Bir daha bakıp da gözlerini yakma ama olur mu?

      Sil
  5. Yakışır,iş bitirir,benim çalışkan arkadaşım.
    Haydi kolay gelsin,rastgele.
    O bebek kısmını benim yerimede bir iyice sev.
    Kızçeyede,kuzenede geçmişler olsun.

    Bu arada sevindim valla eğitim ordusuna katılmışsın.
    İyi olmuş,çalış çalışda sen de bir boyunun ölçüsünü al benim gibi...
    Velilere laf anlatmak mı kolay deveye hendek atlatmak mı ? görürsün...
    Şevkini kırmayayım güzelim oradaki veliler,dünya iyisidir eminim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar iş bitirici olduğumu hep birlikte göreceğiz bakalım:) ben üyeyim, velilerle başkan uğraşsın, daha ilk yıldan beni kaybetmesinler di mi ama:)))

      Sil
  6. neyse hadi her şey yolundaaa :)

    YanıtlaSil
  7. Kahve ile değil bitki çayı ile okudum ama makbuldür herhalde buda :D Taban düzleşmesi kardeşimde de var çok uğraştırdı zamanın da bizi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitki çayı da olur, yeter ki yürek dost olmak, dost kalmak istesin. Doktora gittikten sonra kızın ağrıları garip bir şekilde bitti. Bilmiyorum ki ne düşüneyim? :)))

      Sil
  8. Ooo neler olmuş bacım buralarda. Allah kolaylık versin, heyirli olsun ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim başıma gelirse başkasına hayırlı oluyor da ben nedense ben sıkıntısını görüyorum <3

      Sil